Ефектът на TikTok и Instagram върху избора на имот

Автор: imi.bg | Качена преди 3 месеца


<p data-pm-slice=&quot;1 1 []&quot;>Неусетно, докато прелистваме кратки видеа и скролваме цветни карусели от снимки, социалните мрежи променят не само стила ни на обличане или рецептите, които готвим, но и начина, по който мечтаем... и избираме дом. Когато Instagram започна да се използва не просто като място за споделяне на селфита, а като витрина на начин на живот, мнозина започнаха да се влюбват в &ldquo;естетиката&rdquo; на определен интериор още преди да са осъзнали какво точно търсят в едно жилище.</p> <p>И точно тук започва невидимият ефект на TikTok и Instagram върху пазара на имоти &ndash; ефект, който често остава недооценен от брокери, архитекти и дори от самите купувачи. Защото изборът на дом вече не се случва в агенция или в онлайн платформа с филтри, а в съзнанието на потребителя, докато гледа трансформации на стари апартаменти, минималистични студия с изглед към планината или луксозни къщи в Калифорния.</p> <p>Когато човек прекарва часове в гледане на видеа с домашни турове, &ldquo;before and after&rdquo; реновации или клипове тип &ldquo;apartment hunting in NYC&rdquo;, това оставя отпечатък. Една добре подбрана песен и плавен монтаж могат да създадат неустоимо усещане за уют &ndash; нещо, което няма как да се усети в студена оферта с квадратура и цена.</p> <p>Платформите като Instagram Reels и TikTok промениха драстично очакванията за естетика (сканди минимализъм, винтидж уют, бохо атмосфера), идеята за &quot;практично жилище&quot; (офиси в гардероби, вани в хола, зелени стени), и нагласата към ремонта &ndash; вече не се възприема като бреме, а като шанс за преобразяване с творчески подход.</p> <p>Младите купувачи, които навлизат на пазара, често избират локации, които &ldquo;се снимат добре&rdquo;. Балкони с гледка за сторита, кухни с подходяща светлина за снимки на храна, или дори стаи с бели стени за лесен фон на TikTok видеа &ndash; това не са случайности, а част от новото мислене за &quot;идеален дом&quot;. Същите тези потребители са склонни да платят повече за &ldquo;вибрация&rdquo; и &quot;естетика&quot;, пренебрегват технически параметри в името на визията и мечтаят за &ldquo;инфлуенсърски лайфстайл&rdquo;, който започва от жилището.</p> <p>Брокерите, които използват TikTok и Instagram ефективно, създават виртуални турове в Reel формат, които генерират хиляди гледания, &ldquo;storytime&rdquo; видеа с анекдоти от срещи с клиенти и влогове от огледи, които показват не само имота, но и чувството, което той създава. Някои агенции в САЩ и Западна Европа вече наемат инфлуенсъри с профил &ldquo;домашен дизайнер&rdquo;, за да популяризират обяви чрез вирално съдържание, а не чрез портали. В България подобни примери са все още малко, но интересът расте.</p> <p>Разбира се, този &ldquo;социален естетизъм&rdquo; има и тъмна страна. Разминаване между очаквания и реалност &ndash; не всичко, което изглежда &ldquo;инстаграмно&rdquo;, е практично. Нарастващ натиск за визуално съвършенство &ndash; жилището се превръща в сцена, а не в дом. Финансово напрежение &ndash; желанието за &quot;перфектен интериор&quot; често води до ненужно високи разходи.</p> <p>Поговорката &ldquo;локацията е всичко&rdquo; започва да се конкурира с &ldquo;визията е всичко&rdquo;. Купувачи все по-често избират имоти в по-малко популярни квартали, ако мястото предлага възможности за &quot;инстаграмна&quot; трансформация. Това отваря нови възможности пред инвеститорите и реноваторите, които мислят креативно.</p> <p>Социалните мрежи няма да заменят реалния оглед, но вече формират решението още преди клиентът да отвори вратата на имота. Те не са просто канал за маркетинг, а мощен фактор за културни и пазарни трансформации. Разбирането на този ефект е ключово за всеки, който работи с недвижими имоти &ndash; от брокери до интериорни дизайнери и дори кредитни консултанти.</p>

Абонирай се за нашия бюлетин

Запознай се с актуалните тенденции на жилищния пазар у нас